lördag 3 september 2022

äpplets tid.....


Så blev det bakat tre äppelkakor i morse. Gillar äppelkakor så det här ska nog bli bra.
Blir väl en bit till kaffet i kväll när det är speldags med goda grannarna.
Regnet öser ner så något uteliv blir det inte. Inget grillat heller.

Idag skulle vi firat skägget om vi haft något, men det finns inget skägg i våran familj, får väl gå bra ändå.

Till min fasa såg jag idag på vågen att jag , allt enligt vågen, hade ökat min kroppsvolym med två kilo på mycket kort tid. Vi talar om ca två veckor. Kan det va de få chokladbitar och eller  den där lilla kakan som förstör allt för mig? Nä, jag ska inte ta bort allt det goda i livet. Jag fortsätter med mina godsaker i måttlig mängd (måttlig enligt mig).
Tänk om det vore lika enkelt att tappa vikt som det är att tappa,nycklar, plånbok och humör.

En stund med min lyssnarbok blir nog bra nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar