torsdag 22 september 2022

Skörd

Mannen har idag avlägsnat pumpaväxten från vårt lilla, minimala trädgårdsland.
Allt som allt fanns 2 pumpor gömda där under alla dessa taggiga revor. Inte mycket att skryta med precis. En av dessa hade dessutom ätits av våra mördarsniglar. Återstod en! Sniglarna tror att allt grönt är planterat för deras räkning.
Nu tror jag bestämt att den är påväg mot halloween......



Vi får väl avvakta till halloween och se om den återkommer då.

Så här såg den ut innan den gav sig iväg....



Även på denna har mördarsnigeln kalasat, fast det syns inte från denna sida.

Jag har ju hunnit med mer än skörda i trädgården (fast om jag ska va ärlig så är det mannen som gjort ALLT i trädgården idag) tidigt i morse blev så mannens skjortor strukna. Hann även med att städa undan i en av mina "skräplådor" i köket. Visst är jag duktig??

Nu blir det dusch och sen iväg till möte i kommunhuset. Ska göras det också!

Såg igår på "hela sverige bakar", tänk så många duktiga bagerskor och kakkreatörer det finns. Skulle så gärna ha den talangen själv.  Jag för nöja mig med enklare ting. Enkla kanelbullar, en sockerkaka eller några muffins. 


Så slutar jag idag med ett litet citat från barns mun....
....en kropp är något som tar slut i skorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar