torsdag 1 september 2022

kommer någon ihåg fluortanten

Hej då augusti.....
och så måste vi väl välkomna september. Hoppas du kommer med sol och härligt höstväder med underbara färger.
Hos oss har nu den första pumpan visat sig...


undrar om det kommer fler. Spännande ska det bli.Sen återstår att ta reda på vad vi ska göra med den eller de. 
Är det någon som kommer ihåg fluortanten?? Jo, det var en "tant" som kom från tandläkaren, oftast tandhygienist eller tansköterska och berätta om karies och baktius, Alltså tandhälsa. Så fick vi barn en liten vit plastmugg med en, i mitt tycke, ganska äcklig dryck att skölja våra tänder med. Men, räckte det verkligen att fluorskölja en gång om året, eller har jag missat något?
Flourtantens dag är det idag. Därför minns vi.



Har länge funderat på om jag/vi verkligen behöver fler TV-kanaler. Svaret är entydigt NEJ, men ändå skaffade jag idag ännu en möjlighet att slötitta och eventuellt fördumma mig själv
  


Här finns ju ett av mina fovoritprogram, Alla mot Alla. Gillar programmet men har svårt för programledarna, men som sagt man vänjer sig. Nu kan jag, när mannen inte är hemma, hänge mig åt detta program helt ohämmat. Att mannen inte gillar det förstår ni kanske.

Därför, med detta nya program måste jag nu lämna bloggen och ta plats i tv-soffan.
Vi hörs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar