fredag 2 september 2022

Höstblommor

Det kändes som det var dags att börja köpa hem lite höstblommor.
Först blev det den här till uteplatsen....


ett säkert kort med bollkryss. Så här ser den ut idag, får kolla om några dagar när den slagit ut lite mer.

Men jag ville även ha lite höstvackert till köksfönstret. Då tyckte jag den här borde pigga upp...


klara fina förger som säkert skulle pigga upp. 
Idag behövde den lite vatten och när jag tog upp den och vände på den såg jag detta....



Nu först såg jag vad det stod "outdoor" alltså en blomma för utomhus!
Vad gör jag nu då? Vill så gärna ha den inomhus. Jag får väl fundera på detta lite och se hur det blir.

Så har jag varit lite av frisör i dag. Ja, inte till mannen, mig själv eller någon annan människa, nä till en av våra hästar. Malbeck behövde putsas till. Eller faktiskt var det mer en ordentlig klippning och tunning som behövdes.


Nu väntar köket. Middags ska fixas. Det kommer bli köttfärsfyllda paprikor. Tillbehör ännu inte bestämt.
Det är fredag så det blir väl att slötitta på "fångarna på fortet", inte det bästa av program men man får väl ta det som bjuds.

Imorgon ska det bli korvgrillning med grannarna. Kanske blir det säsongens sista? Men jag hoppas att vi får ännu någon eller några sköna sommarkvällar innan hösten är här för gott.
Av mina barn och ungdomssomrar minns jag sol,bad, lek och spring. Jag minns sommarklänning, vita skor och glasspaket delad med min bästis. Jag minns platser jag/vi var på och roade oss. Men frågan är om jag idag skulle hit till dessa platser. Troligen inte.
I mitt huvud finns numera ofta tankar kring vad vi gjorde, åt, lekte och befann oss. Jag tänker ofta numera. Det har säkert med åldern att göra.
För övrigt har jag lite dålig koll på mina tankar. De brukar mest förvirra så att saker jag bestämt göra glöms bort. Jag måste skriva upp saker och ting, men även då misslyckas jag eftrsom jag oftast glömmer lappen. Hur gör du??


1 kommentar:

  1. Påminnelse i telefonen på sånt jag absolut inte får glömma

    SvaraRadera