torsdag 29 september 2022

inga nya glasögon.......

har varit hos optiken idag. En mycket noggran undersökning gjordes och resultatet var både oväntat och bra.
Enligt optikern behövde jag inte köpa nya glasögon om jag inte hellre ville ha progressiva för bekvämlighetens skull. Nä, jag tror jag avstår denna gång. Får väl se vid nästa besök.
Vädret har varit lite så där, endast 14 grader. 
Är man Guldkatt och det är sämre väder då passar det bättre att stanna i fåtöljen.


Nosen kan han ju värma i sin aldeles egna mus.
Tur man lagt handdukar och skydd i alla möbler. Katten är inte så ren om så säger. Smutsiga och våta tassavtryck över allt.

Jo, hösten är visst på gång. 
Nya höstblommor köpte jag med hem idag....


Tyckte dessa var söta, så två styck fick följa med hem och finns nu på plats vid entrén

På spisen puttrar nu det som ska bli rotmos till kvällen


Rotmos är gott tycker både mannen och jag.
Grannarna kommer in på spelkväll, då ska jag bjuda på lite rotmos med benfri fläsklägg och köttkorv.
Blir nog bra det här.

Ha en fin kväll, vad ni nu än ska göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar