söndag 11 september 2022

gäst över natten

Igår kom lånehunden Alfons på besök. Hans husse och matte skulle bort så Alfons fick sova över hos oss
Känns stundtals lite märkligt att åter ha hund i huset. Inte för att vi märker av honom, utan mer för att ibland i ett snabbt ögonblick rusar tankarna till vår älskade Charlie. 
Så här kunde dagen se ut för Alfons.




Undrar vad Lars har i fickan


Kan jag få smaka?



Nu är det kväll, då ska man sova




Skönt sträcka ut och slappna av

Idag går Alfons hem och huset blir åter lite tommare.
Guldkatten blir förstås glad. Han gillar inte besök.

Idag är det väl mest valet som gäller i alla medier. Självklart ska mannen och jag sitta uppe och följa det så långt vi kan hålla oss vakna.

Jag har haft ett tema denna vecka som gått....att få den att räcka. Tycker att min agenda varit fullproppad, åh då är jag ändå pensionär.
En väninna till mig frågad häromdagen vad jag alltid återkommer till och aldrig
 avviker från. Hmm, jag avviker nog från det mesta. Har ibland många föresatser men inte alltid blir de gjorda. Nog lika bra, det blir liksom lite roligare då tror jag.
Det skulle i så fall va att jag alltid bär med mig vissa saker. Telefon, glasögon och solglasögon. Utan dessa tre känner jag mig förlorad.

Nä, nu måste det bli lite te.
Ska nog starta upp ett nytt pussel idag. Köpte några nya som jag bara måste testa. Två gamla som jag redan börjat på plockade jag undan igår till förmån för nyheterna.
Önksa mig lycka till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar