tisdag 13 september 2022


Mannen och jag var iväg till affären tidigare idag. Det blev lite basvaror, bland annt köpte jag 500 gr. champinjoner. Champinjonerna var fina och inte särskilt dyra, men kan inte låta bli att tänka tillbaka på tiden då vi hemma på vår egen gård, Ingatorp, kunda plocka hur mycket champinjoner som helst.
Bilden är från den 13 september 2016, alltså exakt 6 år sedan. Då plockade vi tre till fyra hinkar varje dag. Det var oändligt med svamp. Nu får vi gå till affären och köpa, men det duger ju också.

Så är valet överstökat för denna mandatperiod. 
Det ser väl ut att bli ett blått styre.
Det var långa köer till vallokalerna men ganska lågt deltagande. Visst bara 84%.
Nu återstår att se vad den "nya" regeringen kan åstadkomma.

Denna soliga och fina höstdag borde jag ta en lång promenad och visstas ute men så blir det inte. Jag tror att jag bestämt mig för att städa undan lite i toalettskåp och hyllor. Där trängs en massa burkar, tuber och förpackningar med allt möjligt som inte används.

Jag har ju hört att skönhet kommer inifrån....inifrån flaskor, burkar och tuber.



Nu jag de stått där länge och väl men någon skönhet har de inte skapat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar