onsdag 14 september 2022

på galoppbanan

En nästan helt vanlig onsdag. Det ovanliga var väl att jag, mannen och bäste Martin stack iväg till Jägersro för att kolla lite på tävlingarna. Fast mitt huvudsakliga syfte med besöket var förstås att få äta en god lunch. Vi beställde en snitzel med tillbehör som verkligen var supergod.


Mycket gott och en riklig portion som vi verkligen blev mätta på.

Det var inte slut här. Kaffe/te och en liten kaka efter maten smakar ju alltid gott.
Tyvärr saknades tevatten så jag blev lovad en rykande het kanna med tevatten och en ursäkt på detta.

När tevattnet serverades bjöd restaurangen på en underbar dessert...


Detta var mer än vad som var både väntat och nödvändigt.
Desserten var dessutom en av de godaste jag ärtit på mycket länge.  kan bara ge högsta betyg åt både mat, personal och bemötande. Kommer hit snart igen, det lovar jag.

Nu blir det pussel, soffmys och en liten, liten kaka till kvällsfikat. Nästan som det brukar.
Ses i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar