tisdag 20 september 2022

solen visar allt

Solen skiner på skitiga fönster. Ja, nu syns det hur smutsiga våra fönster är. Dags för fönsterputs! Nåja, får väl vänta några dagar eller några veckor.

För  Guldkatten gäller prioritering att njuta och slappa så mycket det går.
Idag när solen värmer så skönt i uterummet har han tagit plats i solstolen. Här kan han säkert tillbringa flera timmar. Sån är han.


Själv känner jag att jag borde och måste ta tag i husets välbefinnande i form av att plocka undan lite, diska och plocka lite med tvätten.
Hinner även baka en rulltårta att ta med till svågern när vi ska dit senare i eftermiddag


Rulltårta med jordgubbsylt blir nog bra



Mycket sylt, det gillar han nog.

Så har jag kikat lite i backspegeln och hittat det här......


2012-09-20 var vi Grekland, tänk att det redan gått 10 år!!
Ja, vi har varit där vi fler tillfällen men här är det Chania som vi besöker och strosar runt i gamla stan.
Mysigt och trångt. 



trots att det var smalt så fanns det ändå uteserveringar längs alla smala (och större) gator. Ett paradis om du frågar mig. Lite mer inkastar här än t.ex på Kreta dock. Minns inte att det störde så värst mycket utom vid ett tillfälle på stranden.

Måste erkänna att jag längtar tillbaka till Grekland. Måste nog snart bege oss dit.

Det var allt för idag. Vi hörs när vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar