fredag 23 september 2022

Höstdagjämning


Mr Bean får stå för hälsningen till höstdagjämningen som är idag.
Ska det va riktigt exakt så infaller höstdagjämningen i år den 23 september, alltså idag,  01,04.
Mer korrekt borde kanske vara att benämna den som höstdagjämningsögonblicket, eller punkten. 
Men jag tror nog vi kan fira den hela dagen. 
Ganska typiskt höstväder råder idag, i vart fall där jag befinner mig. Lite halvskugga, svaga vindar, hösttemperatur på ca 15 - 18 grader och höstfärger i naturen..
Jag gillar hösten, så inte mig emot.
Trevligt att göra under hösten är att läsa en bok, tycker jag. Jag har massor av olästa böcker men 
ingea särkilda titlar på min "att läsa" lista. Det får väl bli den som står först i tur.
Jag har inte heller några höjdpunkter på "helgens att göra -lista". Får väl också bli som det blir. Inget planerat. Inte ens något jag borde borde bocka av som gjort ligger på min lista.
Något jag däremot inte kommer hinna med under veckan är de städuppdrag jag satt upp som veckans mål. Men något ska ju göras kommande vecka. Länge har jag sagt att jag måste slutföra ett eller flera handarbeten som ligger och skvalpar, nu har jag löst den uppgiften genom att ge bort dessa ofullfärdiga handarbeten till en vän. Hoppas hon kan få glädje av dem.

Freda gär alltid fredag och då blir det lite kvällsmys.
Kanske bakar jag något, eller så kan det bli en god efterrätt (läs bryllépudding eller citronfromage)
Lösgodis finns redan, likaså chips och jordnötter.
Blir bra det här!






1 kommentar: