torsdag 15 september 2022


Köer har väl alla erfarenhet av.
Många jag känner nämner Gekås i Ullared som ett exempel på detta. Min personliga erfarenhet av just denna är först i kön. Där har jag/vi befunnit oss de flesta gånger. Andra gånger jag besökt Gekås har det inte varit kö. Dock vid senaste besöket stod jag/vi som andra person i kön, eller sist om man så vill. Men även två (tre) i väntan är ju också att benämna som kö

Andra köer jag befunnit mig är livsmedelsköer. Ganska vanligt faktiskt. Ofta någon kund framför som antingen gjort fel med sitt kort eller måste diskutera någon vara med kassörskan. Värst är väl ändå när kassörskan lugnt sitter och pratar med någon kompis eller kollega.

Trafikköer är jag ganska så van vid. Här har jag erfarenhet. Varje morgon och kväll långa köer till och från arbetet. Jobbade eller bodde visst i fel riktning.
Ett av de värsta köerna jag vet är telefonköer. " Du har kommit till företaget struntsamma, vi kan tyvärr inte ta emot ditt samtal just nu. Du placeras i kö. Du har nummer 109 i kö. Tack för att du väntar"
Nu blir jag irriterad och oftast åker luren på. Det kan gälla vård, tandläkare eller myndighet, lika illa.

Sen har vi bostadskö. Denna kö behärskar jag lite bättre. Här är det ju bara låta dagarna gå och livet fortskrida. Inom sinom tid kommer väl ett besked. Här behöver jag inte va så aktiv på samma sätt.

Ja, det finns tusentals köer, och alla är väl förmodligen lika tråkiga.
Lämnar detta tråkiga ämne. Nu har jag fått skriva av mig.
Ha en fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar