lördag 17 september 2022

Höstpromenad


Inte ens jag kunde stanna inne denna ljuvliga höstdag. Sol, nästan vindstilla och en behaglig höstvärme.
Det fick bli en promenad i vårt närområde. Inte så långt men det räknas ändå.
Vi var inte ensamma ute denna fina lördag...


Detta gäng hade också bestämt sig för en promenad. En promenad som dom gör varje dag. Rakt över en hyffsat starkt trafikerad väg strosar de helt obehindrat över. Allt i sin egen takt, och den takten är inte snabb. Händer till och med att någon av dem tar en siesta mitt på vägen och lägger sig ner för att vila.

En bänk stod lägligt till för oss att ta en paus, sitta ner  och kika ut över den höstklädda dammen.


Just idag inte mycket fågelliv. En enstaka sothöna simmar omkring, sen verkar det tomt.

Vi går snart vidare och beger oss hem för att göra det vi är bäst på. Ingenting. Jo, kanske lite fälttävlan på Tv, lite pussel eller streama någon serie.
Att välja program att streama är ett särskilt kapitel. Vad ska man välja?? Ja, den frågan är ständigt aktuell. Inte får man någon hjälp av mannen. Det kvittar, är svaret jag alltid får. Han har inga önskemål om vad som ska ses. Ändå frågar jag honom, vill ju inte att han ska bli utan sina eventuella favoritprogram.
Nästa fråga är ju hur jag kommer fram till mina beslut. Ja, en bra fråga, Vet inte.
En annan fråga kan ju va hur länge det dröjer innan jag fattet beslutet. Ja det kan ibland gå så länge att jag skippar allt.
Ångrar mina väl händer väl också att jag gör
Vad jag kommer välja härnäst har jag dock redan bestämt....det blir Mullvaden. Den tror jag även mannen kan gilla.

Men först ska jag nog mysa lite med katten




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar