måndag 12 augusti 2013

måndag



Fattar inte att det redan är måndag igen. Eller rättare, det har redan varit måndag.

Känns som jag fått gjort en del del idag. Både på jobb och hemma.
Hundarna har fått en tur på stubben. Nåja Charley får nöja sig med att springa i långlina. Han hade vi förmodligen vi  sett röken av förrän till jul om han varit helt lös.

Det har blivit både tvätt, matlagning, diskning och en stund vid TV:n också. Vissa dagar går att fylla mer än andra.

Nu mår jag nog lite illa. Har suttit framför TV:n och tryckt i mig en mängd onyttigheter. Fläsksvålar, kola, div. lösgodis och två rejäla bitar rulltårta.
Ja, jag vet. Jag får väl må som jag förtjänar. Imorgon ska jag börja med bättre vanor ( tror jag ).

Jo Boss tävlade ju på Klampenborg i lördags. Vilket oväder det blev. Det störtregnade. Minst sagt. Som om inte det var nog så åskade det också. Det var en tid ovisst om det skulle gå att genomföra dagens tävlingar. Vi var särskilt oroade eftersom vi startade i sista loppet med utsatt starttid till 20.30.
Tävlingarna blev av och Boss blev femma. En bra prestation under rådande omständigheter.
Det blir ingen bild på Boss denna gång.
I stället blir det på Cajun Pepper. En underbar häst som inte bara var söt och vacker. Hon kunde springa också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar