torsdag 22 augusti 2013

att planera en konferens




Att planera en konferens är både kul och jobbigt. Kan faktiskt också vara lite ångest laddat. 

Det är dags för mig att planera vår årliga höstplanering.
Var ska vi hålla den? Vad ska den innehålla? Hur många blir vi? 
Ja det är många frågor som behöver finna sitt svar.
Jag har ju naturligtvis några favoritplatser. Ett av dem är ett hotell i Tyskland i Binz. Hotellet är helt underbart. Fantastiskt boende i en skön och avslappande miljö. Vacker omgivning och fina möjligheter att hitta sig själv och samla tankarna.
De gånger jag varit där har maten varit underbar och av högsta kvalitè. Konferens lokalerna väl anpassade. För att inte tala om personalen. Alltid vänliga, glada och oerhört hjälpsamma.
Jag har även varit på hotellet privat. Samma då. Allt perfekt. Återkommer gärna.

Nu kanske ni tycker, ja, då är väl saken klar. Hur svårt kan det bli.
Det trista är att det denna gång bara är en endagars konferens utan övernattning. Då blir det inte aktuellt med detta hotell.
Synd!! Men jag får väl försöka boka in sambon och mig privat vid något tillfälle.

Bilderna visar bland annat de vackra takmålningarna och lite av hotellets utsmyckning. Mina bilder gör inte takmålningarna rättvisa. De är så sagolikt vackra IRL.

En mycket vacker och stilfull trappa



Utsmyckningen i entren är mycket mer tilltalande än bilden visar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar