lördag 17 augusti 2013

kärlek



Visst är väl katter underbara.

När jag var yngre var jag en typisk hundmänniska. Det var bara hundar som gällde. Nä förstås det var ju hästar på första plats. Men som husdjur var det otvivelaktigt hundar som gällde. Mitt hundintresse var stort. Mycket stort. Jobbade som instruktör på brukshundsklubben, tävlade lydnad och drog runt på utställningar. Det hela ledde till uppfödning. Först var det schäfer som gällde sen utökades uppfödandet till några andra raser. Bland dem liten Munsterländer. Alla arbetande raser.
Katter var inte att tänka på. Tror nog att det var så illa att jag inte gillade katter.

Så hände det som man hör om ibland. En katt flyttade hem till oss. Vägrade flytta och jag var fast.  Sen dess har det funnits många ja rent av massor av kattor i mitt/vårt hem. 
En katt väljer sitt umgänge med omsorg.

Mitt intresse för katter lever kvar. Numera är jag en kattmänniska.
Visst jag har både hästar, hundar och faktiskt en del höns också men katterna  står nog i centrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar