torsdag 1 augusti 2013

datorkrångel och anticimex



Ingen rolig dag alls. Det mesta blir fel.
Inte nog med att vakna så trött att jag knappt trodde jag sovit alls.

Segt på jobbet och inte bättre när jag kom hem.
Bokföringsprogram som strular och strular. Då kan man hålla sig för skratt. Det kan jag lova.
Något har dessutom hänt med min dator. Ja, inget som gör mig gladare precis. Den stänger av precis när den vill och helt utan förvarning. Något är ånyo strul med tekniken. Jag tror det blir till att köpa en ny dator.


Men det tråkigaste av allt denna är dag är väl kanske att en av två kattungar tyvärr dog idag. Ledsamt.

Har inte denna dag fört med sig något positivt då undrar kanske du. Jo då. Anticimexs  var här idag och tog död på ett getingbo. Nu slipper sambon bli jagad och stungen av dessa fler gånger.
I förrgår när han skulle klippa häcken råkade han störa husfriden för ett gäng getingar. Jag kan lova att de inte var glada. Inte sambon heller. Han sprang så fort att han inte ens själv trodde det var möjligt. Detta till trots blev han rejält stungen. Både i ansiktet och på kroppen.


Han går ännu inte i närheten av häcken. De kan ju känna igen honom!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar