torsdag 8 augusti 2013

sommarens somrigaste blommor




Utanför mitt fönster har jag idag beskådat något som jag inte sett, känt eller upplevt på länge. REGN!
Kändes på något vis välkomnade. 
Tror bestämt att det var lite åska också. Inte så mycket att jag lämnade mitt skrivbord för att gömma mig, men jag hörde allt mullret där ute på avstånd.

Tror att jag kanske längtat lite, lite grann efter dessa droppar som jag normalt inte vill känna.
Jag medger att vi behöver regn. Men sommaren ska ju vara regnfri. Det är ju så jag minns den från barndomen. Nu var det ju säkert inte så men så vill jag minnas att det var.
Jag vill hålla sommaren kvar så länge det bara är möjligt.
Sätter mig vid fönstret och tittar ut på de vackra stockrosorna där vid väggen.
Somrigare blommor finns nog inte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar