tisdag 20 augusti 2013

Skönt att tänka på något jobbigt




Idag har det varit en ganska jobbig dag. Inte fysiskt men det har varit en hel del stök och trassel på jobb idag. Sen hela eftermiddagen i möte. Vet inte, men jag blir visst tröttare av att sitta still på ett möte än att arbeta med något fysiskt. Jo så är det bestämt.

Agendan för veckan innehåller en hel del möte och konferenser. Jag får nog räkna med huvudvärk denna vecka.

När det är så här kan det kännas skönt att tänka på något som verkligen är jobbigt. Som till exempel när en av våra hästar, Yabadabado, tävlade. Inte tävlingen men i ledvolten före loppet och när han kom in efter loppet. Nu kan man prata jobbigt. Det var inte alls ovanligt att två personer fick hålla honom. Ändå var det en ständig kamp. Han var minst sagt galen. Men en tävlingshäst med ett lejonhjärta. Han hatade att förlora.

När jag tänker på honom känns mina bekymmer små. Detta trots att det inte var jag som hade hand om honom i tävlingssituationerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar