lördag 3 augusti 2013

sommarkväll med eftertanke

Vägen mot toppen kan ibland vara svår. Det gäller att bestämma sig och att våga.  


Så är ännu en underbar sommardag till ända. Vilken dag. Vilket sommarväder. Bättre än så här kan det absolut inte bli. Man vill aldrig gå in. Aldrig gå och lägga sig. Vill bara stanna uppe och ute för att njuta av det fantastiska vädret så länge det går.

Ikväll har vi haft lite besök hos oss. Lite grillat. En hel del sorl och stoj. Skratt och allvar. Hundar som har lekt.  Jag tror alla varit nöjda.
Alltså precis som en riktigt bra kväll ska vara.

Sitter nu här ensam framför datorn med huvudet fullt av tankar. Tankar som jag inte kan påverka eller förändra.
Jag tror att jag oroar mig allt för mycket.  Kanske rent av lägger mig i. Det vill jag innerst inne inte göra. Det är viktigt att få göra det man brinner för och det det man tror på.
Det jag kan trösta mig med är att jag ju bara vill väl. Jag skall skärpa mig. Låta andra få leva sina liv. Inte komma med pekpinnar och förmaningar.

Den som aldrig misslyckats har ju aldrig försökt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar