lördag 12 september 2020

Rättelse



Att gå händelserna i förväg blir ju oftast fel. Mitt inlägg igår, här på bloggen , påstod att det igår var migrändagen. Så icke fallet. Det är idag. Men, tack och lov ingen migrän hos undertecknad denna dag heller.





Hörde om en konstig lag idag.....I Saudiarabien är det förbjudet att importera filmer med mupparna....Hmmmm.

Här hemma hos oss finns en konstig lag och med oklar påföljd.
Jag får inte köpa hem en massa onödiga prylar för att samla på hög??? Vad skulle det kunna va? Är det inte en subjektiv lag?? Såna lagar gillar jag inte. De uppmanar bara till brottslighet. Släpp inköpen fria är vad jag demonstrerar för.

Denna dag klarade jag mig. Mannen och jag tog en snabb tur till vår lokala loppis i morse, på jakt efter pussel. Något sådan, som tilltalade mig, fanns inte så jag kunde återvända hem utan brottslig handling.

Ha en fin helg, utan brott.
Kram från oss på Casa Prelata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar