torsdag 24 september 2020

Visst är det knepigt........

De dagar jag måste/bör kliva upp ganska tidigt då sover jag som allra bäst. De dagar jag har hela dagen till mitt eget förfogande och absolut ingen brådska, då är jag vaken tidigt och nu menar jag tidigt kanske någon gång mellan 04 och 06. Varför är det så????
I morse skulle vi va iväg till stallet tidigt för att hjälpas åt med den nya hästen. Det är ju alltid mer pyssel med nykomlingar som ska etablera sig i flocken.
Hur som helst så ville jag inte vakna, mannen väkte mig strax innan sju och då blev det full fart framåt.


Nåja, till stallet kom vi i tid. Som det verkar har "Melwin" sovit gott, ätit, druckit och lämnat avfallsprodukter efter sig så allt är väl iordning.
Till hagen , direkt efter frukost. Idag är det "Fester" som är ledaren.


I hagen mittemot står andra flockmedlemmar och kollar in läget. En av dessa, Heman, har nog funnit en ny kompis och bästis. Vi får väl se vart det tar vägen.

Tyvärr drabbades "Fester" av ett elakt ryggskott, precis bara så där.
Hoppas det snart kan bli bättre.

Nu ska jag ta en stund på soffan och inväntar bättre tider. Tycker själv att mycket blivit gjort denna torsdag.

Ha´de´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar