söndag 6 september 2020

inte alltid rätt.....





Häromdagen när mannen och jag var ute på en så kallad loppisrunda hittade jag bland en hel del annat som jag köpte, även  denna hackare/skivare.
Nu skulle grönsaker skivas så fint och elegant utan ansträngning......
Vad jag fick ut av det köpet var endast funderingar och uppskurna fingrar. Något var fel, eller rättare någon del saknades.



Nu hade jag ju på något vis blivit sugen på att äga en grönsaksskärare/hackare, trots att jag klarat mig i 70 år utan. Nu skulle jag bara ha en.
Därför blev det en tur till stan och lite shoping. Så blev det denna som fick följa med hem.
Nu är det ju meningen att den ska hacka och skiva grönsaker och INTE mina fingrar. Tyvärr blev fingrarna illa tilltigade även denna gång
Nu tyckte jag mig, från mannen höra, att jag borde lärt mig av det misstag jag gjorde nyss.
Här har mannen och jag lite olika uppfattning.

Nu kommer jag till  "pudels kärna"... Om vi nu lär oss av våra misstag, varför är vi då så rädda för att göra några.



Kanske borde jag begrava dessa ting långt under jord och stenar







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar