fredag 25 september 2020

äpplets dag




Numera har vi inte några äppelträd i vår trädgård, men det funkar ju bra ändå. Jag äter mycket sällan färska äpplen, detta på grund av att jag då får problem med gallan. Äpple är en så vacker frukt så bara av den anledningen skulle jag kunna tänka mig ett eller annat träd.




Färg, form, smak och konsistens så skiftande och så gott.
Naturligtvis ska det va svenska äpplen.

Nu måste ju inte äpple ätas naturella. Det finns så ohyggligt mycket gott att göra av äpple.




Varför inte lite äpplechutney eller äpplemos till frukostmålets havregrynsgröt.

Alla gillar väl en äppelkaka eller äppelpaj


Kanske min favorit

Ut och ta till vara era äpplen ni som har några. Gör något gott att starta helgen med.


Så här på äpplets dag kan väl Paradisäpplet få hänga med.
Också detta vackert och inbjudande att titta på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar