fredag 11 september 2020

vill va i Danmark idag.......




En av årets stora dagar för oss som verkar inom galoppsporten är idag. Det är nämligen " Scandinavian open yearling sales" i Danmark idag. Detta brukar dra en massa folk, både presumtiva köpare och de som bara gillar vackra hästar. Vi har själva köpt häst här för något år sedan och vi hade mer än gärna återkommit även iår. Nu är det ju inte lika lätt som tidigare, det krävs en del förberedelser och byrokratiskt krångel så vi har valt att stanna hemma och följa auktionen via länk.

Idag finns en del på min "to do" lista som bör va klart till sändningarna börjar så jag startade tidigt imorse med att göra köttfärssås och att städa lite. Dammsuga och tvätta golv blev det. 
Borde tagit mig en promenad också men det får stå över (som så ofta)




Det är också migrändagen idag. Inget att fira, glad att jag just idag vaknade utan huvudvärk. Hoppas det fortsätter så.

Böcker, pussel, handarbete, TV-streaming, ljudböcker, bakning, och så lite kul shopping....ja det är vad jag skulle villa hinna med idag men jag vet, det är omöjligt.
Jag tar och håller fredag nu. Annars får jag väl snart MIGRÄN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar