söndag 27 september 2020

Höstskrud



Visst är det vackert med prydnadskål. Livar verkligen upp i höstmörkret.  Även om jag nu tycker att naturen är full av vackra färger skadar det ju inte att några befinner sig i vår lilla täppa.


Igår orkade jag inte med att skriva på bloggen, fanns liksom inte uns av motivation. Ibland blir det så.
Idag blir det några få rader, det får räcka.

Idag är det ett gott väder. Ett gott söndagsväder som gjort för en härlig promenad. Nu blev det ingen promenad för våran del utan en dag i stallet med att förnya hagarnas säkert en aning. Bra det också.
Det är också sista söndagen i september, bara att ta tillvara på bästa sätt.
Det börjar också gå mot de levande ljusens tid. Härligt, men farligt. Här gäller det att inte glömma släcka.

Två av våra hästar startade  i Danmark igår. Resultatet så där, åtminstone för den ene. En placerad fyra, helt ok, den andre placerad sjua men han är ursäktad då distanser nog var i längsta laget för honom. Som det så ofta är i sportsammanhang, bättre lycka med nästa insats.


Idag har jag också tagit fram ett nytt pussel efter att jag kasserat två pussel på raken. Ska detta bli det tredje? Ja, det finns oro för att det kan bli så. Har inalles fyra pussel med tvivelaktig kvalité som jag troligen inte kommer att lägga ner någon större möda på.


Förstår mig inte riktigt på en del pussel.





Men som ordspråket säger......" Det är när man fattar att man ingenting begriper som man äntligen har förstått."

Tack för idag och denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar