onsdag 9 september 2020

medan regnet öser ner.......





Jag håller mig kvar vid minnen. Idag är det en häst som fått mig att minnas tillbaka.
Hästen hette Olle, nä det gjorde han inte men just nu i skrivande stund har jag glömt hans namn.

Han kom till mig från en väninna till mig som inte riktigt kom igång med honom. Fullblod javisst men nu skulle han skolas lite och jag fick förfrågan.


Nu hände en hel del med honom och det tror jag att jag berättat om tidigare så det hoppar jag över.
Vår hästskötare funderade på att köpa honom men så blev det inte.
Nu undrar jag kanske lite hur han har det idag, om han överhuvudtaget liver, vilket kanske inte är så troligt.

Hur som så var det en mysig pålle och tänker stundom på honom

Denna regniga dag har jag använt mig av att bland annat koka mer rotmos. Det fanns en liten liten lucka i frysen, där får den nog plats.




Lite höstfägring i form av några prydnadskål och lite silvertrassel har jag också planterat idag.

Galopptävlingar från Jägersro så det har blivit flera timmars soffhäng framför TV:n också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar