tisdag 8 september 2020

Ryggskott och lite minne

Ryggen har farit lite illa av att bara finnas till.
Kröp till säng i går med ryggont och vaknade i morse med ryggont, och kanske till och med aningen värre.
Detta har inte fått hindra mig från att dammsuga och tvätta golvet i köket.  När mannen kommer hem från sitt läkarbesök ska jag i väg på en loppisrunda. Ja runda och runda, det blir bara en loppis som besöks idag.

Så satt jag här och kom att tänka på min "gamla" affär.
Tänk vad kul och trevligt det var, även om det var en massa jobb och slit.
Det går nu att tännka tillbaka med ett leende.






Det var en liten affär men ack så mycket den rymde. Mer än 200 sorters te. Inte illa.



Naturligtvis fanns mycket mer som var terelaterat.
Honung, marmelader och safter var mycket populära inslag.



Kul att minnas tillbaka men inget jag längtar tillbaks till.
Ett stort tack är jag skyldig min svärdotter som ofta kom och hjälpte mig med kassaapparaten.

Ja, det är lite nostalgi över det hela nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar