tisdag 22 september 2020

Höstdagjämning

 



  Höstdagjämning betyder ju farväl till sommaren. Synd att påstå en dag som denna. Rena sommarvärmen råder. Sol, vindstilla och plus 20 grader, vad mer kan man begära så här nästan slutet av september. 
Ännu är det inte helt färdigblommat i vår lilla trädgård. Vår Hosta har nu satt en vacker stängel i knopp.

Det sägs ju att man lär sig något nytt varje dag. Idag har jag lärt mig, skrock förvisso men ändå, att rönnen ska man va rädd om den skrämmer bort trollen!!! Hmm, kanske även jag räknas till trollen. Det är kanske tur att vi här där vi bor nu inte har så värst många rönnar även om det finns några. Jag tycker om rönn, de lyser upp så vackert.

Vissa dagar känner jag mig lite som Pippi Långstrump, stark, full av energi och arbetslust. Det är inte en sån dag idag. Idag känner jag mig mer som Katten Gustav på sofflocket.







Nä, jag får nog ta mig samman och styra mina steg mot föreningen. Möte idag och där ska jag ju va med.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar