onsdag 30 september 2020

vart rusar alla dagarna......











Idag lämnar September oss. Månaden som nyss inträdde.
Dagarna bara försvinner likt löv som vissnar och dör bort, men vackra in i det sista.

Coronan, eller Covid 19, ökar igen och nu tar den fart med besked. Vad har vi lärt av detta?? Troligen inte så mycket. Nu gäller det, i vart fall för mig och mannen, att ta annu starkare på rekomendationerna. Det blir kanske en höst i karantän, vem vet.

Denna dag ska jag delta i planeringsdag för vår förening. Visst, jag har lämnat mitt uppdrag som föreningens ordförande vi årsmötet tidigare i år, men sitter kvar som adjungerad hela året.
Det kommer med största sannolikhet att bli en bra och inspirerande dag. Trevligt sällskap, konstruktiva samtal och god mat.
Hemma lämnar jag mannen att roa sig själv. Jag tror han kommer gilla det. Ingen som tjatar, bråkar och lägger sig i. Han får också en bra dag.

Efter en så där natt, är jag nu duschad, påklädd och har intagit min första frukost. Det är dags för de sista förberedelserna, sen går jag.

Ha en fin dag ni andra också.
Kanske hörs vi imorgon.

Kanske passar nedanstående citat bäst hos mina kolleger för dagen......
" Det är lättare att hitta ressällskap än att bli av med det"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar