onsdag 11 november 2020

det börjar visst närma sig.........




Brukar inte ha allt för bråttom med att förbereda för julen, men i år är det annorlunda. Kanske beror det på att det finns så mycket tid över.
Det är inte första hyacinten för året men väl den andra med bara några få dagars mellanrum.
Jag gillar hyacinter och vill gärna ha. Vet ju att många reagerar på den kraftiga doft som en del blommor kan ha, men i dessa tider väntar vi inte något besök precis.



 Igår blev det färdigt!
Detta roliga pussel med så bra kvalite.
Så idag blir det lite av en sorgens dag när jag ska plocka isär det och lägga tillbaks det i sin låda för att kanske senare i framtiden ta och lägga om det. Får väl se.


Min kreativa sida har också låtit mig sticka en tubsjal.....



Det är så många år sedan jag höll i ett par stickor att jag inte var säker på att jag mindes hur man gjorde. Mönstret enkelt och garnet ok.

men tyvärr........


Jag sydde ihop på fel sida så nu har jag avigsidan på framsidan om man nu ska va petnoga.
Syns ju inte eftersom sjalen snorras runt halsen så jag behåller den.
Jag har dock fått lite blodad tand så mer garn ska beställas.

Ja, jag behöver inte sitta sysslolös i isoleringen. Nu kan jag ju välja mellan bok, dator/fotoarbet, pussel,
korsord, lyssnarbok, broderi och så kan jag lägga till stickning. Det finns ju också en oändling mängd med tv att streama samt poddar och radioprogram. Ibland måste man tacka utvecklingen

Nu hinner jag, som ni förstår, inte sitta här och slappa längre.



Kom att tänka på ett bra citat häromdagen........

"Om vi inte är tacksamma för det vi har vad får oss att tro att vi skulle bli lyckligare om vi hade mer"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar