lördag 14 november 2020

lördag, och inga måsten


Solen tittar fram lite då och. Vinden är helt obefintlig, alltså totalt vindstilla.
Även om jag har mycket kul pyssel för mig inomhus var det ändå läge för en skön promenad i vårt närområde.
Alldelses nära vårt eget hus står dessa vackra ekar, mannen säger att det är ekar i vart fall. Själv är jag helt okunnig på träd. Jag kan ett fåtal, björk, gran och tall kanske även kastanj om blad och frukter sätter på. 


Det var så lugnt, tyst och stilla att man kunde höra sin egen andning eka mellan ekar. ( lite fyndigt eller hur)

Strax intill dessa gigantiska träd stod en ensam  Daisy,  eller tusensköna som vi ofta kallar den.




Ensam och övergiven kändes det. Bara något löv som värmde stjälk.







Kändes lite som man skulle vilja täcka över den med något skirt och värmande. Nu ordnar ju säkert naturen det på bästa sätt så vi avstod från att ingripa.


I går kväll kom grannfrun in med present till vår guldkatt. Det var en påse med  kattgodis.
Påsen var som ursäkt till guldkatten för att hennes kise gjort intrång på guldkattens revir tidigare under dagen.
Dessa två katter är verkligen inte såta vänner om någon så skulle tro. Ack nä, slagsmål har förekommit med mindre operation som följd på våran guldkatt.
Nu verkar det inte som guldkatten är benägen att godta ursäkten.
Om jag gissar rätt kommer de säkert att träffas i buskarna endera dagen och kanske tala ut om saken.

Hur som helst så ska jag nu sätta fart in i duschen. 
Det är ju trots allt lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar