fredag 20 november 2020

försmak av vinter




När kroppen vaknade till liv och det var dags att kliva upp möttes ögonen av ett frostigt landskap.
Frost på tak och snorhala vägar. Barnen, på väg till skolan, samlade ihop den lilla snön de kunde i hopp om att kunna få till en snöboll, att förmodligen kasta på någon. Nä, så mycket fanns det inte bara ett tunt lager men ändock.


Ibland kan jag njuta av den isolering/återhållsamhet som tillråds i dessa dagar. Då kan jag hinna med något av allt jag gillar att göra. Nytt för nu, ja faktiskt för idag är Geocaching!
Det är som en skattjakt för vuxna (och barn).
Idag gav jag mig ut på min första jakt. Inte långt hemifrån men alltid en början.

Jag hittade platsen men tyvärr hittade jag inte skatten


Här någonstans skulle den finnas, men inte.
Nu vet ju inte jag om skatter kan försvinna eller hur det egentligen går till, jag är som jag nämnt nybörjare på det här. Mer än nybörjare. Börjar bli lite svårt med den nya tekniken ibland. Kan det va åldern.

Tar gärna emot kommentarer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar