torsdag 19 november 2020

Upp Amaryllis.......




Amaryllisens dag idag!
Vår, årets Amaryllis har både blommat och dött vid detta laget. Den var vacker så länge det varade. Nu får jag väl iväg till blomsterhandeln och köpa en ny, för en Amaryllis till jul vill vi ha.


En del behåller löken och startar om året efter. Inte jag. Vill inte spara en massa som jag bedömmer som onödigt. Det finns ju nya att köpa nästa år.





Nu får vi väl nöja oss med dess minne


Är det kanske en "tråktorsdag" idag, nä knappast. Det finns så mycket att glädjas åt.

Mannen och jag har tagit en promenad nu på morgonen. Lite blåsigt, javisst men skönt ändå.
Lycka är att vi fortfarande kan ta en promenad. Det gäller att ta till vara.
Stigar och promenadvägar är nu täckta av blöta löv som kan bli hala. Det gäller ta det försiktigt.

Vad har mer hänt i världen då? Avstår från att nämna Covid 19 idag.

Jo, Trump är trumpen över att valet var riggat och Biden kunden vinna genom fusk . Trump måste nu (inom kort) lämna Vita Huset, vilket han inte varken gillar eller räknat med.

Jag måste lämna datorhörnet för att ta mig an lite hushållsnära uppgifter.
Ha de gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar