söndag 8 november 2020

slips, rakvatten och kanske trisslott






Som vanligt vid denna tiden, en gråkall och mulen Novemberdag, är så dags igen. Fars dag. Far ska firas och inte sällen blir det en slips eller nytt rakvatten som ges till far. Numera kan det också bli en trisslott. Inget fel på dessa ting mer än att det är aningen förutsägbart.
Kan man inte fira far hela året? Nu menar jag inte ny slips var och varannan dag eller när som helst utan mer visa sin uppskattning i vardagen?

Själv la jag mig med huvudvärk igår och när jag vaknade och klev ur sängen i morse kändes det som huvudvärken var borta. Nu har jag varit uppe ca 30 minuter och jag känner nu av en kommande huvudvärk. Trist! Nu måste ju inte huvudvärk betyda att jag fått Corona/Covid19, hoppas att så inte är fallet.
Det får bli en lugn dag med en kanske längre promenad nu på förmiddagen. Promenader och frisk luft är underskattat. Gör mycket gott för kroppen.

Så verkar det som USA fått en ny president, eller ska man säga fått en president.
Det är väl bara till att önska Joe Biden lycka till med det svåra uppdraget som väntar. Kanske ett av världens svåraste.

Det var tävlingar på Klampenborg igår. Årets sista.
Vi hade inte mindre än tre hästar till start. Den vi trodde mest på var Bergheim, på bilden nedan, men tyvärr gick han sämst


Vad berodde det på?
På bilden här från startboxen ser man att han svettats upp ovanligt mycket för att vara honom. Har detta nån betydelse tro? Vad står det för?
Ja frågorna är många och svaren uteblir.
Nu är det vintervila för honom. Nya tag och  nya insatser till nästa år och säsong.

Heman Cross slutade fyra, ett nästan ok resultat.
Lomax slutade sexa, knappt godkänt, om du frågar mig.
Totalt alltså INGEN BRA DAG.
Knappt några slantar med hem.
Det är INTE enbart placeringarna som har betydelse utan kanske mer HUR loppen genomfördes.

Kanske passar detta citat idag 
" Det är med pengar som med gödsel: man måste sprida ut dem, annars luktar de." / J. Paul Getty

Dimman lättar nu här utanför vårt fönster. Det är dags för lite morgonfika. En kopp te och en knäcke.
Ha en riktigt fin söndag och Grattis till alla pappor idag.

Kommentera gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar