fredag 6 november 2020

mustaschkampen



Så här vackert är det i kommunens rondeller där vi bor när man valt att uppmärksamma mustaschkampen.
Ett fint initiativ. Detsamma gällde rosa kampanjen då belysningen var rosa, men jag tyvärr missade att fota.

Lyser verkligen upp samtidigt som det påminner om en viktig sak.





Mer aldrig än sällan som jag tar mig an att va med i de olika tävlingar och utlottningar som stundtals förekommer på bland annat facebook. Men häromdagen deltog jag och döm om min förvåning när jag någon dag senare öppnade mitt facebook och såg mitt namn nämnas som vinnare! Jag hade alltså vunnit en korvkasse med tre goda rökta korvar till ett värde av 180 kronor. 
Först tänkte jag inte åka iväg och hämta för jag kunde inte tro att det var på allvar, men mannen och jag åkte och kollade. Jodå, jag hade vunnit. På riktigt!
Gissa oom vi blev både glada och överraskade.

Som reklamen säger" plötsligt händer det!"



Helgen är på ingång, så passa på att vila och njut om ni har ledig helg. Alla har ju inte det.

Så är det ju det här med valet....
Ännu inget resultat vad jag känner till. Det lär kanske dröja innan sittande tänker ge sig om så nu blir utgången av det hela.

Dagens ordspråk blir därför......
" Amerika är ett land där varje man har sin frihet att göra vad hans fru vill" / Ernest Hemmingway

Nu vet ju inte jag hur mycket respektive fru är involverad i detta, men funderingar kan man ju ha. Skulle det va annorlunda för en president/presidentkandidat??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar