lördag 28 november 2020

frostnupet.....






Det är en kall morgon. 
Nu fryser både blommor och människor.
Kvicksilvret visar -2 nu klockan åtta på morgononen när jag tar mina första,stapplande morgonsteg, ner till köket. Där blir det en första frukost.
Ett glas vatten, en kopp te och en knäcke är vad min första frukost består av, som vanligt.
Varför ändra på ett bra koncept.


Igår blev det inget bloggande. Då var jag upptagen av annat. Muffinsbak till exempel.




Jag blev inte helt nöjd. Ganska tunga och lite torra. Kan ju ibland bli så när man använder saffran.
Nu får vi försöka tugga i oss dem ändå. Än så länge ska väl tänderna hålla.
Synd bara på "barnen" som fick vars några.




Igår blev också mitt pussel klart.
Det var ett aningen klurigt pussel med kluriga färger som kanske inte passade min syn så bra, men klart blev det. Fint blev det också.


Det är så mycket jag skall/vill få gjort innan jul men det kommer sig liksom inte.
Min planering har liksom svalnat av.  Ibland undrar jag hur jag ska hinna med det jag vill och känner nödvändigt, även om jag skurit ner allt mer på det mesta kring julen. Det blir liksom mindre och mindre för varje år.

Men jag tror följande ordspråk säger en del........


"En snigel som kryper hinner fortare fram än en hare som sitter."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar