fredag 13 november 2020

fredag den 13e


Jodå, det är det visst.
Måste tänka efter....sovit uruselt inatt pga muskel i axel/skulderblad som krånglat.
Ingen uppkoppling på min telefon.
Skulle beställa ögondroppar på nätet, varan fanns inte i lager
Nog är det fredagen den 13e allt!


........åh det är bara morgon. Hur kommer denna dag att sluta. Bra hoppas jag men man vet ju aldrig.

När jag tog min (korta) morgonpromenad denna förmiddag sken solen så vackert och det var ett underbart höstväder.
Nu, timmen efter, har det övergått till mörkt, disigt och småregnar.
Det gäller att ta tillvara varje ögonblick. Man vet aldrig när det skiftar.

Hör att tvättmaskinen slutat sitt arbete för dagen och då är det väl jag som ska ta vid.
Att tvätta tillhör inte de mest tråkiga hushållsnära tjänsterna för min del. Värre är det med dammsugning, det lämnar jag gärna åt mannen, även om han också tycker det är tråkigt. Kanske lite elakt??

Men en fredag är en fredag och betyder nog mycket för de som arbetar måndag till fredag. 
Go helg på er.

I dagarna har vi också nåtts av beskedet att Sven Wollter lämnat detta jordeliv.
Han var en fin skådespelare och även författare. 
De lämmnar in nu en efter en. Känns vemodigt.

Ett ordspråk med tanke på fredagen den 13e......
"Om lyckan har vänt sig ifrån dig, knäcker du en tand när du äter gele" / Persiskt ordspråk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar