fredag 12 mars 2021

vad är det människan fotograferat........




En del av er känner igen och vet vad det är. Andra kanske gissar, men de flesta har nog ingen aning.
Skriv gärna en kommentar och berätta vad ni tror eller vet.

När klockan denna morgon visade på halv sex steg jag upp ur min sköna säng. Sköna förresten, nää inte idag. Jag har nämligen sovit halvsittandes med huvudet ganska högt och krokigt. Detta för att jag somnat mitt i ett avsnitt av kommisarie Frost.
Första frukosten bestod då av två värktabletter, ett glas juice, en kopp te, nä föresten två koppar te och en skiva knäckebröd. Nu står jag mig till nästa frukost (om det inte dröjer för länge naturligtvis).

Tiden i köket denna morgon har jag spenderat med att städa undan i inte mindre än 6 lådor. Här blev det en del slängt, lite flyttat och annat blev ahaa upplevelse, vaa har vi en sådan.

Så har jag planerat dagens som ska serveras här på Casa Prelata denna fredag.
Det blir något med detta innehåll.....



Inte så särskilt upphetsande en fredag kanske, men det får väl duga.
Det är ju trots allt "Alla korvars dag". Tillbehör ännu inte bestämt.

Så har jag redan börjat planera lite inför påsken.
Det blr väl så att vi försöker, på ett Coronasäkert sätt, bjuda på lite påskmat.
Hur och vad vet jag ännu inte.

Så pratas och skrivs det en hel del om ICA-reklamens nya rollinnehavare. Mest negativt. Jo, jag kan väl också sälla mig till den skaran. Bättre har det varit. Känns inte igen på något vis.
Åh var är Ulf/ Paul Tilly??? Min favorit karaktär.
Läste någonstans att ett reklamavsnitt kostar 400 00 kronor!!! Mycket pengar .

Nu drar klockan iväg och mannen börjar röra på sig.
Dags att ta sig ner i köket.

Det är fredag. Njut av annalkande helg och håll avstånd. Än är faran inte över.



Ett litet ordspråk " Den fattige är gladast när han är mätt. Den rike när han är hungrig" / okänd



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar