tisdag 2 mars 2021

grå morgon.....




Ensam vi frukostbordet med en kopp te och ett nytt korsord. Sämre kan ju en dag starta.
Att mjukstarta dagen så här gillar jag. Gillar naturligtvis också när mannen får njuta av sin morgonfika och mitt trevliga sällskap. Han har allt tur han.

Funderade idag lite över vintern på Ingatorp.


Detta datum år 2018, vår sista vinter på Ingatorp såg det ut så här.
Den här lilla koltrasten sitter troligen och spanar efter våren, som inte syns till.

Det var mycket snö denna vinter. Stora rejäla driver utanför vårt förnster. Nu märktes det att vi befann oss på landet.


På väg till hagen med hästarna denna morgon möttes vi av en bil som tydligen tagit helt fel på var vägen gick.
Att den också framförts på fel sida tycktes som en bidragen anledning . För jag kan väl aldrig tro det var tidningsbudet......

Nä, då är det bättre idag. Visserligen ganska disigt och dimmigt, ja faktiskt även halt på sina ställen.
Det gäller att ta det försiktigt i trafiken, både vid sämre och bättre väder och väglag.


I natt har jag drömt om trädgården.
Drömde att våra pioner (som vi inga har) hade slagit ut och faktiskt var på väg att vissna.
Var får man allt i från? Och var kommer drömmar ifrån?

Jag läste en tabell, konsumentverkets beräknade matkostnader per månad .
All mat lagas hemma, åldersgrupp 61 - 74 år stannade kostnaden på  2470 kronor.
Samma beräkning för åldersgruppen 75 år och äldre blev 0 kronor?!!!
Jaha, då får man väl skynda att äta ikapp. Eller menas det att 75 plus ska slippa betala i mataffären???
Eller???

Ni alla får ha en bra dag där ute.
Hej så länge






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar