tisdag 23 mars 2021

en helt vanlig dag......

Förväntar mig inga stordåd, inga stora glädjerus men inte heller någon större olycka. Vill ha det precis som det är,  EN VANLIG DAG.

Kanske jag borde ta itu med påskstädning och påskpyntandet. Eller vänta? Jag väntar.
Under tiden får väl Hasseln ligga kvar därute och vänta den också



Denna ska snart prydas med fjädrar (syntet) och annat påskfint och förgylla vår innemiljö.
Gillar som jag tidigare nämnt påsken, men är för stunden lite lat.

Jag hinner med! Jag inbillar mig att jag fortfarande kan gräva djupa och vida hål för mina blommor och växter i ett nafs. Jag kan klättra på stegar och städa undan vinterns framfart vad gäller inblåsta löv och annat från stuprännor och altantak. Jag inbillar mig att jag utan minsta flåsning kan fylla och bära flertalet vattenkannor till våra rabatter (när nu detta behövs). Jag kan klippa och ansa träd och buskar,
Men,  just för dagen känner jag mig lite stel efter att jag tagit det väl lugnt under vintern. 
Vigheten är inte vad den varit (om den varit), och årsringarna blir visst fler och tydligare för varje år.
Därför, gott folk. Jag tar ännu en dag i vilans tecken. Sen är jag nog pågång!


Det är ju förvisso inte bara jag som är lat i denna familj......


latast av oss alla är nog Guldkatten Brutus.
Så snart en solstrimma letar sig in i vårt uterummer och värmer upp så tar han plats på bästa platsen,  skönaste fåtöljen och sen är det ju bara att sova.......mest hela dagen.
Stundtals kommer någon amatörfotograf och stör vilan.


Ha en fin dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar