onsdag 3 mars 2021

veterinärbesök



Rädd och ängslig placerades Gudkatten idag i sin kattbur för att åka den dryga milen till veterinären för kloklippning.
Resan in var en enda lång jämmervisa. Besöket var över på mindre än fem minuter sen var det dags att krypa in i buren igen och påbörja hemfärden. Samma jämmer.
Hemma igen kände sig Guldkatten tvungen att gå runt hela huset och lukta in så det verkligen var hemma han var. Matskålen fylldes med favoritmaten och lite extra godis. Sen en sovstund på TV-soffan, och allt kändes som vanligt. Han kunde slappna av!

Själv ska jag nog också ta en sovstund på soffan. Ja, bara för att göra Guldkatten sällskap naturligtvis.
Önskar jag kunde slappa med en mandelkubb inom räckhåll. Det är ju mandelkubbensdag idag. En kaka jag skarpt gillar.

Så är jag lite arg på mig själv.
Läste om ett erbjudande (bra erbjudande enlig mig själv) som jag var intresserad av. Velat hit och dit men idag bestämde jag mig. DÅ VAR DET FÖRSENT, erbjudandet gick ut den 28 februari, vilket jag missat. Som jag sagt tidigare, vill man ha något ska man slå till och inte vänta.

Ha en fin onsdag och tänk på att halva arbetsveckan snart är över för er som jobbar måndag till fredag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar