lördag 13 mars 2021

Var tog våren vägen ?




Inte en skymt av våren denna dag.
Nä, ska det bli någon vårkänsla får jag hållas inomhus idag.
Här pryds vårt soffbord av, i mitt tycke, en bukett vackra tulpaner. De om något betyder vår för mig.
Vi har en bukett på köksbordet också men frågar du mig är dessa vackrast.





Vacker färg. Stora välfyllda dubbla blommor. Helt underbara.

Har jag nämnt att det inte blev någon promenad denna dag?

Måste erkänna att jag varit mer än vanligt lat denna lördag. Nästan inget gjort. Bara slapp framför TV:n med streaming av Alla mot Alla och Tunna blå linjen. Två program jag gillar. Måste kanske också erkänna att det nog smög in någon liten power nap också.

Tidig middag blev det också, så nu kan jag fortsätta slappa.
Ojdå, nu glömde jag visst, har ju strukit tidigt i morse när man och katt sov sin skönhetssömn.


Så några rader om gällande Covid 19 läget, och framför allt vaccineringen som många av oss väntar på.
Astra Zeneka är visst lite i blåsväder nu. Det sägs att det inte alls är så säkert som utlovats. Så är det 20-25 personer som drabbats av blodpropp som troligen härrör från vaccineringen, Kraftiga allergiska besvär har också rapporterats. Läkemedelsföretaget menar (naturligtvis) att det INTE är något fel på vaccinet. Någon uttryckte " hellre tar jag kvicksilver än Astra Zenecas vaccin" kanske lite drastiskt men får väl stå för hen.

Att det är Mello, svenska finalen, ikväll har väl inte undgått någon. Visst har även jag favoriter, Tusse och Clara är mina favissar. Får se hur långt det räcker.


Till er alla Buona serata, eller gokväll som vi säger i Sverige.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar