torsdag 25 mars 2021

Vårfrudagen.......






Det våras!. Våren är här.
Åtminstånde våffeldagen. Gissa vad som ska ätas på Casa Prelata denna torsdag??
Det gamla våffeljärnet ska fram ur gömmorna.
Våfflor har ätits i urminnes tider har jag förstått. Våfflor i alla de tänkbara och otänkbara utförande. Det vimlar av recept på denna godsak. Men, här på Casa Prelata blir det en vanlig standard våffla med grädde och sylt.
Hmmm, skulle kanske försöka mig på att göra en något matigare variant idag? Får väl se.

Marie bebådelsedagen, som det är idag, firas nio månader före jul för att högtidlighålla att Jesus ska födas om nio månader. Se där, detta hade jag inte riktigt koll på innan jag googlade det i morse.

På tal om googla.....Sms kom till Sverige 1993. Det blev en språklig revolution som gjorde att meddelande kunde hållas korta med förkortningar och symboler.
Detta är en "uppfinning" som flitigt används värlen över skulle jag tro. För många unga människor är det troligen svårt att tänka sig att denna teknik inte funnits alltid.


Just nu, i denna minut hör jag mannen sitta i köket och intaga sin frukost som består av youghurt och en kopp te. Det är dags för mig att ansluta vid frukostbordet. Det ska bli en tur till affären och man vill ju inte komma sent iväg.

Ha en fin dag och käka lite våfflor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar