fredag 5 mars 2021

OK




Så har det varit dags för min årliga hälsokontroll idag.
Glädjande för läkaren var det helt ok, utan anmärkning kan man säga. Mest glädjande var det naturligtvis för mig. Frisk och kry för min ålder. För vilken ålder som helst faktiskt.

Vädret är strålande så egentligen borde det bli en promenad, men jag fuskar idag och stannar inne med att förbereda för ett nytt pussel som ska plockas fram. 

Det är en stundande helg, som vädermässigt ser lovande ut. Fössta tossdan i mass var det, som flera av er säkert vet, igår.
Då gäller massipantårta.


Inte sämre hos oss. Här serverades prinsessbakelse till kvällsfikat.
Nu bar det sig inte bättre än att bakelsen var en stor besvikelse.
Torr. Alldeles för torrt och tjockt mandelmasselock. För lite grädde, som dessutom var torr och kändes aningen ofräsch.. Dåligt med både sylt och vaniljkräm. Det enda positiva var väl priset som dagen till ära var satt till 22 svenska kronor per styck. Dock för mycket med tanke på vad man fick ut i form av njutning och smakuppplevelse. Vad har jag då lärt mig av detta? Jo att jag aldrig mer köper bakvek och kakor från aktuellt konditori. 

Nu ska jag inte tråka ut er längre med mitt missmod.
Hörs imorgon kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar