onsdag 31 mars 2021

Askonsdag




Så har vi kommit halvvägs in i påskveckan, eller stilla veckan som den heter. Askonsdag idag och askonsdagen är första dagen i fastetiden.
Själv tänker jag då inte på fasta. Mat, mat och mat är vad som rör sig i skallen på mig.
Det är också dagen att säga adjö till Mars månad. Vart tog den vägen?
Gårdagen bjöd på riktigt soligt väder med sommarvärme, 18 grader ute och över 30 grader i vårt uterum. Undrar om det blir detsamma denna dag. Då vill jag sitta i uterummet med mina mord och lite gofika. Först måste kylen städas och så blir det lite bakning. Först arbete, sen vila!

Sen borde jag bege mig ut på jakt efter nya solglasögon, eller rättare solglasögon för nu har jag inga kvar. Trasiga eller bortslarvade är de som tidigare fanns. Även om jag inte är någon kändis!!
För enligt ordspråket ......" en kändis är en person som först arbetar hårt på att bli känd och sedan använder solglasögon för att inte bli igenkänd"


Omgång tre av påskliljor pryder nu vårt köksfönster. Strykande åtgång när dessa söta blommor får hållas inomhus. Håller ju betydligt längre ute i deras rätta element.

Nu ska jag ta mig ännu en kopp te innan mannen kliver ur sänghalmen.
Själv har jag sovit lite bättre den gångna natten. Klev dock upp innan sex i morse, men det stör mig inte nämvärt. 
Om solen och värmen strålar på er denna dag så ta tillfället iakt och ta en härlig vårpromenad.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar