onsdag 10 mars 2021

mitt i veckan....

Kallt men soligt. Så ser det ut när jag denna onsdag morgon kikar ut genom köksfönstret.
Ska jag ge mig ut på promenad idag då?  Ja, vi får väl se. Lite annat ska hinnas med dessför innan.


Köpte igår en kruka med små påskliljor och redan idag ser jag att små knoppar träder fram och är på gränsen att slå ut.



Nu får de stå där i köksfönstret och påminna om våren.

Ett av dagens uppgifter, som jag gett mig själv, är att baka en eller möjligen två sockerkakor.


Nyss kommit ut ur ugnen. Hur de blev blir en annan fråga eftersom jag valde göra om receptet lite för att passa bättre till formarna. Man vet ju aldrig riktigt vad som väntar.

Nu ska det blir lite gofika......

När det här med Covid 19 är över ska jag bjuda alla jag inte fått träffa på länge på ett riktigt ordentligt kaffekalas. Det ska bli ett stort kafferep a la förr i tiden.




Ha en fin dag ni alla där ute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar