lördag 20 mars 2021

vad är det människan fotograferat

I vårt hem finns saker vi gillar mer eller mindre. Denna gillar vi mer.



Denna lilla tingest gillar jag på riktigt. En kul och lite annorlunda sak som är mycket användbar. Finns i tusentals variationer, utformningar och skepnader, men denna gillar jag. På gränsen till lite elegant och finstämd.



Den går att dela i två delar.......



och nu ser ni alla vad det är.
Salt och pepparströar! Ja, just så enkelt är det.


Har hela veckan planerat att baka, men varje dag har jag funnit på anledningar att skuta upp bakprojektet.
I morse bestämde jag mig för att nu måste det bli av.

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen....ska man (läs jag) baka ska man befinna sig i rätt stämning.
Så var nu inte fallet.......
Här är resultatet.....


.... glömde både pensla och sockra innan gräddning. Inget att göra åt nu.
Får väl doppa och låtsas som ingenting.


Roligare är att nu infaller vårdagjämningen, detta skedde i morse 09.27.
Nu blir dagen längre och längre fram till midsommar då allt vänder igen, men det tar vi senare.

Idag ska det bli pizza här hos oss. Köpepizza. Inte så vanligt men någon gång händer det.
Mannen är inte förtjust i pizza men offrar sig.
Jag är däremot förtjust!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar