söndag 21 mars 2021

Rocka......




Rocka socka-dagen idag. Känns väl helt ok. Inte stör det mig med olika sockor.
Precis som i samhället i stort, inte är vi alla lika och inte ska vi så va heller. Olika är bra!

Det är en solig dag här på mina breddgrader. Ser lovande ut. 
Nu blir det inte så mycket uteliv för min del. Ska iväg hela dagen och hållas inomhus.
Undrar om det är vårens intåg så där på riktigt?

Ibland undrar jag om jag undrar för mycket?? Mycket av vad jag ser, hör eller läser undrar jag över sanningshalten. Nu vet jag att allt inte är som det står skrivit. Vad skulle då få oss att köpa tidningar eller kolla på TV? Vi vill veta sanningen, eller åtminstånde gotta oss i något som berör. Med andra ord, vi är, lite till mans, sladderbenägna.

Höll på att glömma. Måste göra lite påskfint. Har penseer i förrådet som jag visst glömt bort. Finns det ännu liv i de små blommorna??, eller blir det att köpa nya??

De känns som det är hög tid för mig att ge mig in i duschen för att fräscha upp mig lite inför mötet med människor idag. Naturligtvis Corona säkert.

Ni andra...ge er ut och möt våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar