söndag 12 september 2021

nu gissar vi igen......

Jag lovade ju lite att det skulle komma en ny bildgåta idag. Den kommer här och nu....


Kanske är den lite svårare, men det behöver den inte va.
Bilden är lite förändrad för att det inte ska bli allt för lätt.
Några ledtrådar.....
En pryl för utomhusbruk
finns i otal utförande och former
Många har, och just denna har vi
kanske har även du/ni också någon

Som vanligt väntar fina priser. Skicka in era gissningar via kommentarsfältet.

Ännu en superfin dag här i mitt område. Tvätten hänger på tork och det står nog inte långt till innan den är torr nog att komma in. Kanske ska mannen och jag käka lite extra mellanmål idag. Har lite rester över som kan behöva ätas upp. Senare, mot kvällen blir det lite mer middag på riktigt.. Det ska bli pytt i panna serverad med stekt ägg och rödbetor. Gott tycker jag, även om det denna gång är mamma scan som stått för tillagningen.

Vid TV:n i kväll ska jag dricka en burk coca-cola och låtsas att jag vet precis vad jag sysslar med.
Det slinker nog ner en "gammal" kaka från gömmorna också.
Generellt dricker jag inte cola, saft,eller läsk så här hemmavid en vanlig dag.
Om någon skulle fråga om detta ska jag sanningsenligt säga jag, just nu dricker en coca-cola och tar en kaka till. Jag ljuger ju inte.

Ha en fin söndag




4 kommentarer:

  1. Det är en ljuslykta /lampa Anna

    SvaraRadera
  2. Jag får lämna in en protest
    Andra ser det rätta svaret när jag skrivit.
    Det måste bli diskvalificerad av Anna
    Martin

    SvaraRadera