söndag 26 september 2021

nu äntligen.....

Äntligen rätt svar på bildgåtan.
Två har gissat rätt så Martin och Elin får nog dela på veckans pris som är en heldag i bollhavet på Ikea
Grattis till er båda. Kanske ni går tillsammans.

Vi går väl rakt på en ny bildgåta?
Vad är det människan fotograferat?


Inte så svårt denna gång heller.
Mycket vanligt.
"Alla" känner till.
Ledtråd finns i bilden.
Lycka till med era gissningar. Nya fina priser finns att vinna.



Här hos mannen och mig har det varit en lugn söndag.  Kanske lite avslagen efter gårdagens spelkväll med grannarna.
Vem som vann? Ja, det var inte jag och inte någon av grannarna. 


Som vanligt kommer det att bli en stund med ett pussel Känner också att jag kanske skulle fortsätta läsa den bok jag påbörjat och snart glömt handlingen i. Sticka skulle jag ju också.
Men som ordspråket säger "den som har för många järn i elden bränner några"


Jag har både inom mig och på papper gjort en lång kom i håg att göra-lista, men vet inte vem som ska göra allt. Jo förresten, en god vän till oss sa en gång att om jag behövde hjälp med något var det bara att säga ifrån. Nu ska hon visst kmma hit på besök och för att inte göra henne ledsen sparar jag listan åt henne. Saken fixad.


3 kommentarer:

  1. Blomma från en hosta
    Martin

    SvaraRadera
  2. Jag gissar på purjolök/ Elin

    SvaraRadera
  3. Det kan vara vass som står ute i rabatten eller en purjolök. Anna

    SvaraRadera